Vybavení postav

Obsah článku:

Řemesla

Není žádnou výjimkou a už vůbec ne hanbou, když hrdina ovládá nějaké to řemeslo. Naopak, většina hrdinů Středozemě dokázala být velmi samostatná a v řadě případů proslula více právě dovedností svých rukou, nežli pouhou zdatností v boji.

Není nutné, a z hlediska hry ani žádoucí, tříštit v rámci herní mechaniky tuto dovednost na všechny myslitelné obory lidské činnosti. Prostě předpokládáme, že postava s nízkým stupněm dané dovednosti ovládá opravdu jen základy, zatímco zkušený mistr je zároveň i specialistou na ten konkrétní druh činnosti související s jeho základním oborem, jaký ho zajímá. Postava se stupněm 15 v kovařině tak dokáže poslepu vykovat podkovu, ale také nádherný meč, protože meče jí zajímají. Kdyby to nějakou dobu studovala, dokázala by bez větších problémů vyrobit i kvalitní plátovou zbroj. Mistři řemesel na Ardě jsou prostě všeumělové a pocítit by to měly i postavy hráčů.

Pokud si postava vezme dovednost Řemeslo, může si zvolit následující okruhy svého zaměření (zároveň je naznačeno, co taková postava potom zvládne, v závislosti na stupni své znalosti):

  • krejčí - švadlena (4), mistr krejčí (8), módní návrhář v lidském městě nebo zručná elfí švadlena (10)
  • kovář - vesnický kovář (4), zbrojíř (6), mistr zbrojíř (8), nejlepší mečíř ve městě (12), trpasličí mistr platnéř (16)
  • koželuh - sedlář (4), ithilienský hraničář (7), elfí mistr zbrojíř (15)
  • šperkař - potulný kovotepec (4), zlatník (6), gondorský mistr zlatník (9), elfí umělec (20)
  • truhlář - tesař (4), truhlářský mistr z Hůrky (7), trpasličí řezbář (12)
  • stavař - zedník (2), hobití zednický mistr (6), loďařský mistr z Gondoru (10), První mistr cechu kameníků z Království pod horou (15)

Zaměření každé postavy na ten druh činnosti, který souvisí s její základní dovedností, je čistě věcí hráče. Některé postavy mohou umět vyrábět dokonalé nože a meče, ale pluh by vykovaly snad jen pod hrozbou smrti - a ještě mizerně. Se stejným stupněm znalostí kovařiny ale může zároveň existovat postava, která když si s kladivem stoupne ke kovadlině, vytváří zázraky na počkání v jakémkoliv oboru. Je na hráči, jakou postavu chce hrát (a na DM, co mu umožní).

< Řemesla >
Zbroje
Napsal Rytíř 14.03.2007
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 34 příspěvků.
ČAS 0.13276100158691 secREMOTE_IP: 18.118.164.151