sirien píše:
Sosáček: pokud nechápeš, že místní admini se primárně touží většinu času nechovat jako admini a tudíž se má uživatelská žádost může lišit od mého postoje admina (k němuž se váží ta tlačítka, kterými se na tu IP můžu podívat, když chci) a pokud nejsi ochotný vyjít vstříc slušné žádosti ani když jde o naprostý detail, pak k tomu už není co dodat.
Ale to je fer.
Co nedokazu brat vazne (a zkusil jsem to, fakt) je tvoje zadost o slusne chovani. To je jako kdyz Putin upozornuje jak se Zapad chova hrozne k disidentum, nebo kdyz Milos Zeman kaze o slusnem chovani, nebo kdyz nejakej knez kreje kolegu co znasilnoval deti a kaze o moralce. Proste to nedokazu brat vazne.
A jelikoz diskuse o Chuubo's Marvelous Wish-Granting Engine skoncila, a je z toho klasicky d20 chat s nadavanim na teoretiky a takove kraviny, tak se odeberu nekam jinam a ...
Quentin píše:
Sos: Jo, takhle jsi to myslel s emocema v AW. Ono je to vidět už z těch sex moves :) Docela se mi tenhle přístup líbí. Jak proti tomu obstojí to Chuubo, které má všechno explicitně?
... sakra Quentine.
Chuubo to nema ... no, explicitni. Rozhodne ne explicitni v tom smyslu, o jakem tady mluvil Marky, jakoze "jako hrac vim, ze si chci explicitne zpusobovat emoci a nejak to vyhledavat" nebo tak. Nikde se tam nemluvi o "trigger warning" nebo jinych podobnych vecech, nikde tam neni napsano "a tady je navod jak zpusobovat v hracich emoce", podobne jako to neni napsane v AW.
Je tam XP emotion, kdy dostanes exp jednou za patnact minut, kdyz hraci udelaji neco. Ty questy maji dost silne tema, viz Changes (fakt to pusobi jako ze se ti deje neco bizarniho), nebo Down (tvuj zivot fakt saje). Je tam "basic quest" kdy dostanes expy za nejakou RP vec, a nektere z nich ti pomahaji s RP - treba je tam cedule co ma dve strany - na jedne je co prezentujes a na druhe vnitrni stav - a kdyz zakryvas co citis, tak ji ukazes. Typicke priklad jsou "I Know What I’m Doing / You don’t know what you’re doing", "Hurting / Smile!", "Touched / This will end in pain." atd. Ale jinej basic quest je treba ze neco zahlasis, jako ten typek v te ukazkove hre, co jsem linkoval:
"I'm carrying half a shark."
"Why are you carrying half a shark?"
"A man has responsibilities."
...
Ono to ma dve slozky a myslim, ze se nam zamotaly. Ta hra je zamerena na emoce postav - mas definovane zanry (bla bla), a "zanrove akce" jsou treba "rozhodnuti", "prichazi nebezpeci a ty se bojis", "delas neco, o cem vis ze to je spatne" (adventure fantasy) nebo "nekdo meje nadobi nebo stipe drivi a ty si s nim povidas a reach out to them, try to connect", "neco prozivas a ta nalada se s tebou nejakou dobu nese" nebo "mas relevantni rozhovor, trochu ho pustis k sobe, a reach out to them, try to connect" (pastoral) ... je tam treba taky "prozivas drsnou vec a nekdo te utesuje", v nejakem jinem zanru, atd.
... ty akce nejsou ve stylu "utok" nebo tak, ale ve stylu "rouch out to them, try to connect". Ten emocionalni stav tech postav tu hru zajima, nejake mechaniky treba resi co kdyz to nejak nefunguje, co kdyz nevis co citis, nebo to fakujes (dostanes Hollow +1), nebo kdyz se snazis connectnout a ten clovek te ignoruje (dostanes Isolation +1). Je dulezite, jak na postavy co pusobi, atd. Tohle usnadnuje i to, ze ta hra je poeticka a divna, surrealna, a tak. Viz tu scenu z rpgfora:
Píše:
Kyuko přešla provazový most nad vodopádem v monochromatickém světě. Její kroky zněly hlasitěji, než ten vodopád, klap, klap, klap. Na druhém konci stál Stařec Smrt. V černém rouchu a s kosou, tak jak ho zobrazují jen tradicionalisté.
Zeptala se ho, jestli na někoho čeká. Řekl, že na ni. Že se zase brzo uvidí. Ptala se, proč tak brzo. Vysvětlil jí, že si nepřijde pro ni. Pro někoho jiného, jen to bude její práce.
Vrítila se zpět po mostě. Doufala, že tam nejde realitu. Na konci mostu se zastavila a přemýšlela, jestli nemá lana přeseknout, a umístit mezi sebe a Starce nekonečnou propast. Stařec na její myšlenku odpověděl tichým hlasem, hlasitějším než řev vodopádu: "Ten most tady je pro Tebe, ne pro mě."
Otočila se, a odešla do reality.
(+5 expu do Changes, btw)
Ale nikde tam neni "ahoj kluci, tady je navod jak vyvolavat takove a takove emoce v hracich." Neni. Vsechno se tyka postav, a ta hra ma vlastne v nekterych vecech dost tradicni design - pravidla jsou klasicky simulator sveta, ne rozrani pro PCcka, a i v praci s timhle je to tradicni rpg.