Jak se při hře držet vytvořeného charakteru, ver. 2

Obsah článku:
Důležitou postavou při hře je GM. GM se vás během hry může zeptat, zda si jste jistí, že by právě tohle vaše postava udělala. Neberte to od něj jako buzeraci! Úkolem GM je udržovat hru plynulou a zábavnou, pokud se vás takto zeptá, s největší pravděpodobností se chce jen přesvědčit, že hrajete postavu, kterou jste hrát chtěli. Zamyslete se nad jednáním vaší postavy a porovnejte jej s jejím Imagem. Opravdu by to udělala? Pokud ne, není nic špatného se opravit, rozhodně to je lepší, než postavu zahrát špatně, tj. jinak, než jste chtěli. Na druhou stranu, nebojte se své rozhodnutí potvrdit a říct: Ano, tohle má postava udělá. Potom je ale dobré GMovi (třeba někde stranou) zdůvodnit, proč to tak vaše postava udělala, protože GM pak lépe pochopí, co je vaše postava zač a umožní mu to udělat pro vás hru zajímavější.
GM vám dále může pomoci třeba tím, že s vámi ještě před hrou odehraje krátkou scénku s vaší postavou, ve které si jí jak vy tak on oťukáte - taková předehra, nebo prolog ke hře, chcete-li. Ten by měl obsahovat co nejvíce druhů situací, abyste si ozkoušeli, co vám na postavě sedí a co ne - sociální interakce, boj, stresové jednání atd. ...
Ještě pár poznámek k nestálosti charakteru: Charaktery se vyvíjejí a mění. Vidíte to v každém filmu, v každé knížce, sledujete to na lidech ve svém okolí.
Nebojte se to v RPG reflektovat a nebuďte překvapeni, pokud to udělá někdo jiný. Charaktery by se měly měnit, protože nikdo neprochází životem, aniž by své názory měnil nebo aktualizoval. Na druhou stranu, neměňte charaktery svých postav moc často. Vždy by to mělo mít herní odůvodnění a platí zlatá pomůcka - charakter postavy se může měnit tak brzy a tak často, aby postava mohla být představena ostatním hráčům a ti ji stihli vzít na vědomí dostatečně na to, aby změnu charakteru ocenili.
Změnu charakteru vždy prodiskutujte s GM - nikdy nevíte, jaké všechny tajemné síly vás mohou ovlivňovat, a i kdyby ne, měl by to vědět, aby tomu mohl přizpůsobit příběhy.
Dále platí, že každý občas podléhá blbé náladě, nebo dělá věci, kterých později lituje, takže tím můžete zamaskovat, pokud něco odehrajete divně. Nebojte se ani občas jinou náladu zahrát, ať ostatní potrápíte tím, co to s vámi sakra bylo :).
Třetí podstatná věc je, že jediný kdo ví o postavě nejvíc je hráč sám a hned po něm GM (v některých hrách to je naopak). Pokud někdo zahraje něco divného - nemusí to být špatně. Co vy víte, jaké má jeho postava temné tajemství, které se vší silou i proti svému charakteru snaží utajit...
Závěrem - Co vám dále umožní hrát postavu tak, jak jste ji hrát chtěli? Přestaňte myslet na expy a na to, jaké výhody vaše postava bude mít z toho, že se bude chovat tak, jak se chová. Hrajte ji podle jejího charakteru, tak, jak jste ji vytvořili, a bude vás to určitě bavit víc, než nekonečná honba za dalším levelem/schopností. Při hraní se zaměřujte na její aspekty, protože ty postavu definují, ale nezapomínejte občas přidat i nějaký její další, méně výrazný rys, například oblíbený slovní obrat či kletbu, nějaké časté gesto nebo třeba oblíbené pití. Nemusíte to zdůrazňovat vždy, ale občas to připomeňte. Nebojte se zahrát nějakou scénu, která nijak nesouvisí s hlavním příběhem/zápletkou, nestyďte se pro sebe a svou postavu urvat nějaký ten čas ze hry (tzv. show-time), ale zase to nepřehánějte - ostatní si chtějí zahrát také a když se budete přeřvávat, moc toho nenahrajete.
< spolupráce s GM a pár poznámek >
životopisy a informace o postavě
Napsal sirien 05.09.2007
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 18 příspěvků.
ČAS 0.15867495536804 secREMOTE_IP: 3.144.10.182