Zárodky příběhů - Draci v Železných horách

Dobrodružství pro 3-4 postavy na cca 17. úrovni.
Napsal Rytíř
Obsah článku:

Trpasličí komunita v Železných horách je poměrně četná a prosperující. Uchýlilo se sem mnoho trpaslíků, kteří uprchli před draky z Šedých hor před nějakými 150 lety. Jenže teď už začali draci dorážet i na tato jejich sídla...

Využít toho chce Sauronův pomocník a věrný následovník Jelerak, který si buduje mohutně opevněné sídlo v Mlžných horách. Využívá k tomu samozřejmě skřety, ale v poslední době i půlskřety, ohavné křížence skřetů a Východňanů. Ti jsou totiž vhodnější pro samostatné úkoly. Svého nejschopnějšího zvěda Zeta poslal na dalekou výpravu právě až do Železných hor. Měl se pokusit najít méně chráněné vstupy do trpasličích sídel, případně je zkusit vytvořit - poslal s ním dva skřety, kteří toho hodně vědí o výbušném prachu a hornictví. Samozřejmě že i v Železných horách žijí skřeti, ti jim měli pomáhat.

Zet uspěl, našel opuštěnou štolu, do níž se skřeti již dříve probourali. Trpaslíci ji pak před nimi zazdili. Zet nařídil skřetům rozšířit vchod tak, aby tamtudy prolezl drak a pak se vydal nazpět ke svému pánovi a vše mu oznámil. Jelerak se vzápětí na to vydal na nejnebezpečnější cestu svého života - za draky. Přežil to a povedlo se mu přesvědčit Kodastina, jednoho mladšího bílého draka, že zná tajnou cestu vedoucí k pokladům trpaslíků. Pečlivě mu popsal past nastraženou v chodbě za zdí i způsob, jak to celé spustit. Kodastin je potomek Agburanara, zrozený v r. 2286. Po celou dobu žil ve stínu svého otce a už toho má dost; je sice nedůvěřivý, ale opravdu už chce mít svůj vlastní velký poklad. Navíc ví, že Jelerak slouží Sauronovi a toho draci uznávají jako opravdovou autoritu (byť ne za svého pána).

Jelerak se vrátil do Mlžných hor a znovu vyslal Zeta, tentokrát s úkolem zajistit, aby všechno klaplo a Kodastin se dostal do nitra hor. Aby Zetovi trochu pomohl proklouznout územím obydleném bdělými meddědovci, Jelerak spolu s ním vyslal i několik tlup se svými nejsilnějšími vlčími jezdci; některé dokonce vybavil zbraněmi, které sám pomáhal kovat svému půlskřetímu kováři Kedrovi.

Postavy narazí na stopu Zeta buďto náhodou sami anebo je na ně upozorní zvědi Meddědovců - je divná, neboť je to stopa osamělého, velikého vrrka, který se vyhýbá všem bojům a sídlům, zjevně nese těžký náklad a míří přímo na východ. Zet neovládá magii, ale je velmi vytrvalý a zkušený; totéž platí o jeho vrrkovi. Bude tedy opravdu těžké ho dohonit... Pokud se to postavám podaří a Zeta zajmou živého (bude bojovat!), nebude rozhodně vzdorovat za každou cenu. Při dostatečné hrozbě (či odměně) nebo mučení prozradí, kam jede a proč. Patrně se bude postavám trochu vysmívat, pokládá za hotovou věc, že drak se k trpaslíkům dostane i bez něj a postavy s tím nic neudělají, i kdyby náhodou chtěly.

V horách

Kodastin je opatrný, proto se do přepadu nijak nehrne. Než dorazí Zet, ovládne jeden menší oddíl skřetů a vyšle je, aby připravené pasti (výbušniny) prohlédli. Jsou jednoduché a dobře udělané, takže skřeti je budou umět spustit taky, až postavy dorazí, ať už tam bude nebo nebude Zet. Hlavní složku pasti tvoří výbušný prach, kterého je tam opravdu hodně - má prorazit zeď, aby se tam protáhl drak! Kdo bude v oblasti výbuchu, hází na Reflexy TO 20, při štěstí je zraněn za 10k6 a při neúspěchu za 20k6 žt. Polovina je drtivá zbytkem zdí a tlakem výbuchu, druhá polovina ohněm.

Zet se skřety nejen že dostatečně rozšířili chodbu vedoucí k zátarasu, ale prokutali si i malý vedlejší vchod do chodby vedoucí za něj. Potřebovali jednak odhadnout sílu té zdi a také se ujistit, že ty další chodby budou pro draka dostatečně velké. Hlavní chodba je, vedlejší odbočky z ní jsou pro něj moc malé. Což nevadí, alespoň nemůže cestou k hlavním síním trpaslíků zabloudit, usoudili skřeti. :) Ten vedlejší vchod není v podstatě nijak maskován, skřeti spoléhají na to, že do těchto chodeb nikdo nechodí. Vysazovací dvířka jsou ale velmi pevná, udělaná z bytelných fošen a zatarasená z jejich strany několika trámky. Skřeti se raději pojistili - pokud někdo ty dvířka vyrazí nebo otevře, aniž by odstranil provazy vedoucí k soudkům, všechno vybuchne (pak právě nastává past viz výše, malý soudeček je totiž hned za dveřmi).

Kodastin už je hodně podrážděný z toho, že se spoléhá na nějakou skřetí čertovinu a že se musí skrývat v nepříliš (pro něj) velké jeskyni. Přesto ale čeká na Zeta, jak bylo dohodnuto s Jelerakem. Jakmile ale zazní výbuch nebo i nějaký větší hluk směrem od zátarasu, ihned se tam vydá. Vydá se tam i když ucítí lidský nebo trpasličí pach. Dorazí tam za 2 kola.

Jestliže postavy Zeta nedostihnou, ten se ještě před výpadem draka vydá na poslední důkladnou obhlídku chodeb. Pokud se budou postavy hráčů tam někde toulat, narazí přitom (samozřejmě...) na ně. Když si ho všimnou, bude prchat k zátarasu a zkusí je nalákat do pasti. Jestliže si ho nevšimnou, zkusí zjistit aktuální rozmístění sil trpaslíků. Na nikoho neútočí! Nejdůležitější je, aby nebyl odhalen a on to dobře ví. Načasování útoku draka by pak mělo být pro trpaslíky (a postavy) co možná nejhorší.

Úkolem postav je - v okamžiku, kdy odhalí vedlejší vchod - zabránit průniku draka do nitra hory. Stálo by to mnoho námahy a životů, než by ho trpaslíci zdolali... Pokud se snad postavám podaří ho zabít, budou trpaslíky oslavováni jako hrdinové!

< Příběh >
Použité CP a nestvůry
Napsal Rytíř 25.11.2007
Zaslat reakci na článek
Velikost okna: [1] [2] [3]
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
ČAS neregistrovaní : 0.0024750232696533 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
1 až 20 z 46 >
Podobné články
ČAS 0.10237097740173 secREMOTE_IP: 54.225.57.120