Bestiář - skřeti

Obsah článku:

Skřet

Skřetů existuje mnoho druhů a odnoží, které se navzájem nesnáší a často mluví tak odlišnými nářečími Černé řeči, že se musí mezi s sebou domlouvat pokroucenou západštinou. Oni se jistě na první pohled poznají, neznalému oku však všichni skřeti připadají stejní, ať už pochází z jeskyň v Mlžných nebo Šedých horách anebo doupat v Mordoru - jsou malí, ještě menší než trpaslíci, s křivýma nohama a dlouhýma rukama. Mají černou kůži a žluté, špičaté tesáky.
Měří 3 až 3,5 stopy a váží 40 až 45 liber.

Malý humanoid (skřet) - typický skřetí válečník
Vitalita: 1k8+1 (stamina 5, 12 bz)
Iniciativa: +1
Rychlost: 30 stop (6 čtverců)
Třída zbroje: 14 (+1 velikost, +1 Obr, +1 kožená zbroj, +1 malý dřevěný štít), dotyk 12, zaskočený 13
Základní útok/zápas: +1/-3
Útok: skřetí šavle +2 na blízko (1k4) nebo oštěp +3 na dálku (1k4)
Úplný útok: skřetí šavle +2 na blízko (1k4) nebo oštěp +3 na dálku (1k4)
Rozměr/Dosah: 5 stop/5 stop
Speciální útoky: -
Speciální atributy: vidění ve tmě do 60 stop, SZ 1/-, otužilost
Záchranné hody: Výdrž +3, Reflexy +1, Vůle -1
Vlastnosti: Sil 11, Obr 13, Odl 12, Int 10, Mdr 9, Cha 6
Dovednosti: Naslouchání +3, Skrývání +5, Tichý pohyb +5, Všímání +3
Odbornosti: Ostražitost
Prostředí: Mírné hory
Organizace: gang (4-9), tlupa (10-100 plus 100% nebojových skřetů, plus 1 seržant na 3.úr. za 20 dospělých a 1 šéf na 4.-6.úr.), válečná tlupa (10-24 skřetů jedoucích na vrrcích) nebo kmen (40-400 plus 100% nebojových, plus 1 seržant na 3.úr. za 20 dospělých, 1 nebo 2 kapitáni na 4. či 5. úrovni a 1 šéf na 6.-8.úr.; k tomu 10-24 vrrků a 2-4 pralesní vlci)
Nebezpečnost: 1/3
Poklady: standard
Přesvědčení: vždy zlé, obvykle neutrálně
Zlepšení: podle povolání postavy
Oprava úrovně: +0

Dovednosti: Skřeti mají rasový bonus +4 k ověřování Tichého pohybu. Hodnoty dovedností obsahují rasové bonusy a postihy za výstroj.
Otužilost: Sřeti mají rasový bonus +4 k hodům na Výdrž proti všem nemocem a jedům.
Uvedený skřetí válečník má následující základní vlastnosti (před aplikací rasových oprav): Sil 13, Obr 11, Odl 12, Int 10, Mdr 9, Cha 8.
Vlčí jezdci

Někteří skřeti jsou odmala trénováni jako vlčí jezdci - tím, že si osedlají spřátelené vrrky vytvoří obávanou skřetí jízdu. V boji i ve své společnosti zaujímají tito bojovníci přední místo. Nejsou tak zbabělí, jako ostatní skřeti, a obvykle jsou nadprůměrně zdatní v boji.
Dovednosti: Vlčí jezdci mají navíc rasový bonus +4 na ověřování Jezdectví. Namísto odbornosti Ostražitost si navíc obvykle berou na 1. úrovni odbornost Jezdectví. Díky tomu mají opravy na Naslouchání a Všímání +1, namísto +3.

Postavy skřetů

Postavy skřetů mají následující rasové rysy.
  • -2 Síla, +2 Obratnost, -2 Charisma
  • Malá velikost: +1 k TZ, +1 k hodu na útok, +4 k ověřování Skrývání, -4 postih na zápas, musí používat menší zbraně než lidé a jeho nosnost je jen 3/4 nosnosti středně velkých postav.
  • Základní rychlost skřetů je 30 stop.
  • Vidění ve tmě do 60 stop.
  • Rasový bonus +4 k ověřování Výdrže proti jedům a nemocem.
  • Rasový bonus +4 při ověřování Tichého pohybu (a Jezdectví).
  • Automatické jazyky: Černá řeč. Bonusové jazyky: Západština.
  • Oprava úrovně +0.
Napsal Rytíř 17.05.2007
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 15 příspěvků.
ČAS 0.13163590431213 secREMOTE_IP: 18.218.169.50